חשיבות התאורה ומשחקי אור

צלם באשקלון צלם באשדוד

חשיבות התאורה ומשחקי אור בצילומי סטילס

כדי לקבל צילומים באיכות הגבוהה ביותר ולעשות פורטרט מחמיא של הנושאים לצילום, ישנן מספר טכניקות בהן הצלם צריך לשלוט. הטכניקות העיקריות הן יחס תאורה, תבנית או פיזור התאורה, מצג האובייקט המצולם וזווית התצוגה.
מתוך הנושאים הנ"ל, לטכניקת התאורה על כל משתניה השפעה רבה במיוחד על התוצאה הסופית, מבחינת היופי, התחושה והאווירה שתוצאת הצילום מעבירה למתבונן.

בתאורה אנו מבחינים בשני מקורות עיקריים: אור טבעי ותאורה מלאכותית.

אור טבעי, כפי ששמו מעיד, הוא האור הטבעי המסופק על ידי גופים שמימיים. היתרון הגדול שלו הוא מתן תאורה שעושה כל תמונה לטבעית ואותנטית ככל האפשר. החיסרון בשימוש באור טבעי בתמונות, בין אם באולפן סגור, בבית או בחלל פתוח, הוא שאיננו יכולים לשלוט בכמות האור, בין היתר בשל הצללה חולפת של העננים, מזג אוויר הפכפך, ועוד. בנוסף, תאורה טבעית משתנה לאורך היום ולא ניתנת לצפייה מראש. מסיבה זאת, גם אם מצלמים בחוץ, משתמשים לעיתים קרובות בעזרי תאורה מלאכותיים.

לעומת זאת, תאורה מלאכותית היא אוסף של אביזרים מלאכותיים כגון: תאורות סטודיו קבועות או תאורות סטודיו זמניות, מחזירי אור או מפזרי אור, וכן פלאשים המשמשים ליצירת הבזקי תאורה בזמן הצילומים בלבד. תאורה מלאכותית מאפשרת לספק צילומים מוארים בסטודיו סגור, תוך מתן אשליה של צילום שנלקח בתנאי תאורה טבעית. יתרונות השימוש בתאורת סטודיו הם בעיקר היכולת לשלוט בכמות, סוג ואפקטי התאורה, ולשלב ולשחק ביניהם, עד לקבלת התוצאה הרצויה, הן מבחינת היופי והן מבחינת האווירה שהתמונה משדרת.

שימוש בתאורה בצורה חכמה להשגת אפקט מיטבי היא מומחיות שנרכשת אחרי שנים רבות של עבודה והתנסות. צריך לדעת לנצל את התאורה הטבעית לקבלת אפקטים מיוחדים, וישנן טכניקות מיוחדות של תאורה מלאכותית שפותחו על ידי צלמים מקצועיים מסוימים, ואינן קיימות במקומות אחרים. סטודיו לצילום פריים טיים באשדוד הוא בין המובילים בארץ בכל הנוגע לאפקטי תאורה מיוחדים, שהופכים כל צילום מתמונה סתמית לתמונה עם סגנון ואמירה.

משחקי אור וצל

יחד עם חשיבות כמות האור בצילום, ניתן ליצור תמונה מעניינת יותר על ידי שילוב משחקי אור וצל. ברוב המקרים, אור אחיד הנופל על האובייקט יבטל את כל הצללים וישמור את מראה האדם או האובייקט כתמונה שטוחה. לעומת זאת, צל עדין על צד אחד של הפנים, נותן תחושה של צורה עם עומק. קרן אור שנופלת דרך מסדרון קטן לתוך חדר שרובו בצל, שהופך אותו תלת ממדי. לכן, אור וצל משמשים יחד כדי להחיות את המוטיב.

הצל כנושא

מלבד מתן עומק לתמונות, הצללים עצמם יכולים להוות נושא לתמונה. יש משהו מסתורי בצורות אפלות. המתבונן נהיה סקרן לגבי מהות הדמות שמטילה את הצל, והצל יכול לשמש גם למלא חלל ריק במסגרת התמונה. שילוב של אובייקט עם הצל שלו מעניק עומק וענין לתמונה.

הצללים יכולים לשמש כדי למשוך את תשומת הלב של הצופה. אם צללית מוצבת במרכז התמונה, הצל מכוון את תשומת הלב של הצופה למרכז העניין.

פריים טיים גן יבנה משחקי אור

חלוקת אור וצל

אובייקטים מוארים בחלקם, צלליות על רקע מואר, ועוד, מעשירים את התמונה ומעניקים לה עומק וענין. על ידי עצם המשחק של אור וצל מתקבלת תמונה עם היבט אומנותי משלה, גם ללא צורך בזיהוי ודאי של הדמות המצולמת.

בשימוש בתאורה אחורית, מקור האור העיקרי נמצא מאחורי נושא הצילום. סטודיו לצילום פריים טיים באשדוד פיתח טכניקות ייחודיות של תאורה אחורית, שמבליטות את האןבייקט המצולם ומוסיפות עומק, זוהר או מיסתורין לתמונה, בהתאם למיקום וסוג התאורה.

צלם באשקלון צלם באשדוד

הוספת ניגוד (קונטרסט)

צללים הם דרך נהדרת להוסיף ניגודיות לתמונה, מאחר שאזורים עמומים מהווים ניגוד יפה ונותנים הדגשה לאזורים בהירים. שימוש בצללים לניגודיות חשוב במיוחד ליצירת תמונות בשחור ולבן, שכן לא ניתן להשתמש בצבע כדי להוסיף עניין או ליצור ניגודיות.

אנשים מתמקדים באזורים ניגודיים באופן אוטומטי. השילוב של אור וצל הוא זה שמעורר את תשומת הלב. דוגמה לכך היא השימוש בצללים עם שקיעה דרמטית, או בהארה חלקית של האובייקט שחלקו חשוך, והטלת צל של האובייקט על קיר, כדי להציג את הנושא בשלמותו, אם כי ללא פרטים. בדרך זו גורמים למתבונן להקדיש מחשבה ולנסות להשלים את התמונה בדמיונו.

צלם באשדוד משחקי אור

יש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים להתקשר לשרית/מוטי ״פריים טיים״ לתיאום פגישה במשרדינו באשדוד או גן-יבנה בטל׳. 08-8544768, 054-4225737

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *